Polak okrąży Ziemię w 150 dni bez zawijania do portów

Polak okrąży Ziemię w 150 dni bez zawijania do portów.

Przygotowania do rejsu SOLO NON-STOP trwają, już w listopadzie 2019r. Rafał Moszczyński wyruszy w samotny rejs dookoła świata. Celem wyprawy jest pobicie rekordu prędkości samotnej żeglugi Gdynia – Gdynia trasą przez Przylądek Dobrej Nadziei, Przylądek Lewin oraz Przylądek Horn – okrążenie Ziemi w 150 dni bez zawijania do portów. Jednym z głównych założeń wyprawy jest to, aby spróbować pokonać tę samą trasę, którą wybrał Henryk Jaskuła. Plan ten zakłada wypłynięcie z Gdyni i kontynuowanie rejsu przez cieśninę Sund na Morzu Bałtyckim, Kanał La Manche zwany także Kanałem Angielskim, kierując się na wschód w stronę Kapsztadu, Australię, Nową Zelandię, Przylądek Horn i następnie z powrotem do Gdyni. 

Rejs śladem Henryka Jaskuły – pierwszego Polaka i trzeciego żeglarza na świecie, który samotnie, bez zawijania do portów okrążył Ziemię.

RAFAŁ MOSZCZYŃSKI – ZAWODNIK POL125 SZTORM REGATTA TEAM

  • dwukrotny złoty medalista mistrzostw świata w klasie Micro w dywizji Cruiser i Racer (2010, 2011)
  • zwycięzca regat Transatlantyk 2016
  • uczestnik regat samotników Puchar Poloneza 2015
  • wielokrotny medalista Długodystansowych Mistrzostw Polski i flotowych Mistrzostw Polski
  • czterokrotny zwycięzca klasyfikacji generalnej Grand Prix Pucharu Polski klasy Micro.
„Żeglarstwo to dla mnie naturalne środowisko, w którym odnajduję prawdziwą radość i łatwość w realizowaniu kolejnych celów.”

JACHT Z POLSKIEJ STOCZNI 

Stocznia Caravela Boatbuilders z Ustki buduje zaprojektowaną specjalnie na potrzeby wyprawy łódkę – Caravela 950 Racer. Przygotowany na potrzeby rejsu jacht będzie miał 9,5 metra długości, 3 metrowy kil z 750 kilogramami balastu gwarantujący bardzo dobre parametry statecznościowe oraz maszt o wysokości 12,20 metra. Całkowita powierzchnia żagli wynosi około 180 m². Jacht rozwija prędkość do 18 węzłów w ślizgu i z pełnym wyposażeniem niezbędnym do podjęcia żeglugi oceanicznej przez 4 – 5 miesięcy będzie ważył mniej niż 3 tony.

Śledźcie aktualności odnośnie rejsu: http://solononstop2019.pl/